Studie uvádí, že pokročilí mimozemšťané skutečně mohli pozorovat starověké civilizace

4.5/5 - (2 votes)

Vědecký přístup k mimozemským civilizacím začíná být překvapivý. V posledních letech mnoho odborníků změnilo způsob, jakým se na toto téma dívají. Dokonce zašli tak daleko, že navrhli hned několik scénářů, ve kterých pokročilé mimozemské civilizace pozorovaly starověké pozemské civilizace, jak naznačuje nová studie publikovaná vědeckým časopisem Acta Astronautica.

Nedávná studie odhaluje teorii o mimozemských bytostech, jež mohly být přítomny u důležitých staveb na Zemi. Výzkum se zaměřuje na mimozemské civilizace typu II podle Kardašovovy stupnice.

Studie v podstatě řeší problém naší viditelnosti a kategorizuje úroveň technologického pokroku mimozemské civilizace se zaměřením na ty, které jsou schopny plně využít energii své blízké hvězdy.

Ve studii se uvádí: „Hlavní otázka zní: mohou být artefakty z naší technologické společnosti viditelné a potenciálně detekovatelné mimozemskými dalekohledy?“ Dále se ve studii uvádí: „„Vzhledem k tomu, že jde o ztotožnění naší společnosti s jinou civilizací, je třeba se zaměřit především na hledání velkých lodí, budov a vesmírných satelitů atd. Tyto artefakty lze snadno identifikovat jako umělé konstrukce.

K tomu je přirozené zaměřit se na viditelné světlo odrážené odpovídajícími objekty. Pro identifikaci pozorovaného objektu jako umělého je nejlepším způsobem jeho prostorové rozlišení. To je důvod, proč budou použity optické dalekohledy.“

Mezi další návrhy pozorovacích zařízení, které by mohly mimozemské civilizace použít, se řadí vícenásobné spolupracující mimozemské dalekohledy.

„Namísto použití velkých dalekohledů astronomických velikostí lze použít optickou interferometrii s dlouhou základní linií pomocí alespoň dvou dalekohledů oddělených obrovskou vzdáleností.“

Ukázali jsme, že vyspělé mimozemské společnosti typu I, II a III by mohly používat kvantové počítače založené na umělých černých dírách, schopné zaznamenávat výše zmíněné signály.“

Výsledky výzkumu byly publikovány v časopise Acta Astronautica.