Mimozemšťany hledáme špatným způsobem: využívají termonukleární energii

4.5/5 - (2 votes)

Vědci mají několik způsobů, jak pokračovat v hledání vyspělých mimozemských civilizací v naší galaxii. Jednou z cest je hledat důkazy o existenci vyspělých technologií. Jedním z populárních nápadů je hledat známky Dysonových koulí kolem hvězd nebo polí solárních panelů pokrývajících jiné planety.

Autoři nové studie zveřejněné v The Astrophysical Journal se ale domnívají, že to není nejlepší způsob, jak mimozemšťany hledat.

Vědci se domnívají, že jak se každá civilizace technologicky vyvíjí, její energetické potřeby výrazně rostou. To znamená, že potenciální mimozemské civilizace, které dosáhly vysokého stupně rozvoje, začnou budovat obrovské struktury, aby přijímaly veškeré světlo ze své hvězdy, které lze přeměnit na energii.

Toho lze dosáhnout vybudováním takzvané Dysonovy koule kolem hvězdy nebo vybudováním obrovského pole solárních panelů na povrchu planety. Autoři nové studie se domnívají, že je možné, že mimozemské civilizace na vysoké úrovni technologického rozvoje nepotřebují tolik energie.

Dysonovy koule nemusí být tím nejlepším řešením

Podle vědců, i když populace Země dosáhne například 30 miliard lidí a většina lidí má vysokou životní úroveň a jediným zdrojem energie je sluneční světlo, lidstvo bude stále spotřebovávat mnohem méně energie než všechno světlo z našeho hvězda poskytuje.

Říká se, že k detekci solárních panelů na planetě podobné Zemi do 30 světelných let od nás potřebují pokrýt alespoň 23 % jejího povrchu.

V tomto případě budou produkovat enormní množství energie, která s největší pravděpodobností převýší potřeby mimozemské civilizace. Autoři věří, že mimozemšťané nebudou utrácet peníze za tak drahé projekty.

Domnívají se tedy, že vyspělá civilizace také nemusí používat Dysonovy koule, protože takové technologie mohou být na vysoké úrovni civilizačního rozvoje již zastaralé. Mimozemšťané s největší pravděpodobností využijí energii termonukleární fúze nebo vymyslí jiné, efektivnější způsoby získávání energie, než je sběr světla hvězd.

Tímto způsobem autoři naznačují, že mimozemská civilizace může přežít a dosáhnout vysokého stupně rozvoje s použitím pouze části celkového množství energie, kterou její domovská hvězda vyprodukuje.

Je proto nepravděpodobné, že by se mimozemšťané snažili neustále rozšiřovat svou přítomnost po celé galaxii. Mohou kolonizovat váš planetární systém a možná i blízký planetární systém.