Psycholožka radí jak být šťastnější díky jednoduché metody, která vám zabere sotva pár minut.

Žijeme ve velice uspěchané době, kvůli nátlaku, který se na nás valí ze všech stran, jsme pod neustálým stresem. Proto udržet si v sobě pocit štěstí a vůbec myslet pozitivně je velmi obtížné. Přitom postačí osvojit si následující metodu sestávající z šesti jednoduchých kroků.

Takzvaná „pozitivní psychologie“ je uznávanou vědeckou oblastí už více než 20 let a poskytuje nesčetné množství technik, které pomáhají udržovat pozitivní náladu i mysl. Jenže málokdo si najde čas, aby tyto techniky aplikoval do svého každodenního života. Řešením by mohla být metoda psycholožky a přednášející na univerzitě Central Lancashire, která se nechala inspirovat svou letitou praxí.

Doktorka Sandi Mannová je také autorkou knihy „Deset minut ke štěstí“, ta radí čtenářům, jak si jednoduše uchovat pocit štěstí. Stačí si vést deník, jehož základem budou vaše každodenní odpovědi na šest jednoduchých otázek, které jsou sice stejné ale později zjistíte, že se vaše odpovědi mění ruku v ruce s vašim emocionálním rozpoložením. A jaké otázky to jsou:

  • Jaké zkušenosti, ať už všední, vám udělaly radost?
  • Jakou pochvalu nebo zpětnou vazbu jste dnes slyšeli?
  • Kdy jste dnes cítili pocit čistého štěstí?
  • Co považujete za váš dnešní úspěch, ať už sebemenší?
  • Co vás přimělo cítit se vděčně?
  • Projevili jste laskavost? Jak?

Tato metoda je podložena několika studiemi, které prokázaly, že každodenní přehodnocení vašeho dne tímto způsobem, bude pomalu posouvat způsob vašeho myšlení tak, abyste nakonec ve svém životě našli víc štěstí. Když totiž prožíváte jeden z těch dnů, které jsou nanic, snadno přehlédnete pozitivní věci, které za ten den proběhly. Psaním deníku je ale dostanete do popředí, a tedy i do centra vaší pozornosti.

Sandi Mannová také poukazuje na výhody, které plynou z takto psaných záznamů. Jejich opakované i zpětné pročítání vám pomůže vyrovnat se s obtížnými situacemi i do budoucna. Kdykoliv vás přepadne špatná nálada a budete propadat negativním myšlenkám, stačí si prolistovat vámi psaný deník, který vám pomůže vymanit se z nekonečného kruhu.

Zdroj: BBC.com