Začalo pátrání po ztracených meteoritech, které uchovávají tajemství historie Sluneční soustavy

Členové britské výpravy si dali nelehký úkol. Během šestí týdnů chtějí prozkoumat značnou část Antarktidy, o které jsou přesvědčení, že uchovává vzácné, železné meteority, které v sobě drží tajemství historie Sluneční soustavy. Pokud objeví alespoň pět z nich bude to úspěch.

Klíč k porozumění toho, jak se vyvíjela jednotlivá tělesa v rané části historie sluneční soustavy, tkví v meteoritech. Konkrétně pak v těch železných, které se nazývají Siderity. Jsou složeny především ze železa a niklu, a podle známých informací pocházejí z jader rozbitých planetek. Právě tento druh meteoritů vzbuzuje ve vědecké sféře největší zájem, protože může objasnit raný vývoj sluneční soustavy.

Každým rokem spadne na Zemi kolem 19 000 meteoritů, přibližně 5% z nich jsou právě siderity. Přičemž největší koncentrace meteoritů se nachází na Antarktidě, kde jsou pro jejich hledání ideální podmínky. Toho jsou si vědomi i britští průzkumníci, kteří plánují šestitýdenní misi. Pomocí detektoru kovu, chtějí hledat siderity pod povrchem ledu.

Na snímku můžete vidět speciálně konstruovaný detektor kovu s širokým spektrem, tažen skútrem.

Tým pěti lidí, začne hledat meteority v blízkosti pohoří Shackleton Range, jihovýchodně od Weddellova moře. Tým použije speciálně konstruovaný detektor kovu s širokým spektrem, taženým dvěma skútry. Hledat budou pod povrchem ledu, protože meteority bohaté na železo se během svého vstupu do atmosféry zahřívají víc než ty skalnaté, což vede k tomu, že se dostanou hlouběji pod ledovou pokrývku.

Pokud bude jejich výprava úspěšná, můžeme se těšit na studie plné nových a fascinujících informací. Na to si však budeme muset ještě chvíli počkat.