Za naší sluneční soustavou se skrývá zvláštní modrá planeta

Satelit pro výzkum tranzitních exoplanet (TESS), jež byl vypuštěn v dubnu minulého roku, si může připsat nový objev. Blízko naší sluneční soustavy objevil novou planetu, která je třikrát větší než naše Země a třiadvacetkrát těžší.

Vesmírná agentura NASA pomocí satelitu TESS objevila začátkem tohoto roku novou planetu, která nese název HD 21749b a nachází se 53 světelných let od Země. Jde tak o třetí objev tohoto satelitu. Co o nové planetě víme, je fakt, že jí trvá 36 dní, než oběhne svou hvězdu, která je téměř srovnatelná se Sluncem. Na povrchu planety panuje teplota okolo 150 0C, což je podle oborníku málo, vzhledem k blízkosti k její hvězdě. Právě nízká teplota a relativně malá velikost označují tuto planetu za zvláštní.

Podle Diany Dragomirové z NASA se jedná o vzrušující příležitost pro výzkumníky. „Jedná se o nejchladnější malou planetu, která obíhá kolem tak jasné hvězdy. Jelikož je obtížné podobné planety najít, dává nám tento objev prostor dozvědět se o nich více, „prohlásila.

I když je tento objev významný, nevypadá to zatím podle vědců tak, že má tato planeta podmínky potřebné k tomu, aby zde mohl být život a aby byla obyvatelná. Odborníci za posledních několik desítek let objevili dohromady téměř 4000 exoplanet, více než polovinu z nich zachytil Keplerův Teleskop, předchůdce TESS.

Zdroj: abc.net.au