Scott Kelly strávil rok fotografováním ve vesmíru. Výsledek jeho práce je ohromující

Jméno Scott Kelly je v těchto dnech skloňováno ve všech zemích světa. Tento americký astronom strávil bezmála celý rok ve vesmíru. Zatímco světem se šíří zprávy o tom, jaké následky na jeho zdraví měl tak dlouhý pobyt ve vesmíru, my jsme se rozhodli odkrýt i druhou část příběhu.

V březnu roku 2015 byl americkou vládní agenturou NASA vyslán na Mezinárodní kosmickou stanici, astronom Scott Kelly, aby tam strávil rok svého života. Po návratu započalo zdlouhavé testování vedoucí k jasným odpovědím na to, jak se lidské tělo a organismus následkem pobytu ve vesmíru změní. A studie odhalila mnohé.

Nicméně příběh astronoma je natolik fascinující, že jsme se jej rozhodli rozdělit na do dvou článků. Dnes se podíváme na tu část Scottova pobytu ve vesmíru, o které se tak moc nemluví a na druhou část se můžete těšit hned zítra.

Mezi odběry krve v rámci kontroly jeho zdravotního stavu a opravami zařízení na ISS, se Scott Kelly věnoval také fotografování naší planety z okna kopule vesmírné stanice, dalším oblíbeným místem bylo okénko v podlaze modulu.

Astronom na svůj fotoaparát nasnímal sněhové bouře nad východním pobřeží Ameriky, éterickou polární záři, ohromné víry Karibiku a mnoho dalšího. Své fotografie pak postupně sdílel na sociálních sítích a mnohé z nich vyšly v knižní podobě nazvané „Infinity Wonder“, publikované v říjnu.

Polární záře, srpen 2015
Bahamy
Sněhová bouře nad Východním Pobřežím
Zamrzlé jezero v Himalájích
Egypt

Scott Kelly poslal tuto fotografii New Yorku, kterou přijal jeho kolega, astronom Oleg Kononenko, v roce 2016.
Japonsko v noci