Podle nejnovější studie je naše galaxie plná mrtvých civilizací

Nová vědecká studie tří fyziků z Kalifornského technologického institutu přinesla poměrně zajímavé závěry o nejinteligentnějších mimozemských civilizacích v Mléčné dráze. Dlouhá léta je pozornost astronomů zaměřena na hledání důkazů o jejich existenci. Nicméně hledání odpovědi na otázku, zda jsme ve vesmíru sami, se rovná hledání jehly v kupce sena.

Výzkum provedený v Kalifornském technologickém instiutu využil moderní astronomii a statistické modelování k mapování vzestupu a pádu inteligentního života v čase a prostoru po celé Mléčné dráze. Výsledek vede k přesnější aktualizaci slavné Drakeovy rovnice, která byla sepsána v roce 1961 zakladatelem hledání mimozemské inteligence.

Odborníci brali v potaz řadu faktorů, které pravděpodobně ovlivňují vývoj inteligentního života. Mezi ně patří například výskyt hvězd podobných Slunci, které mohou hostit jiné planety, frekvence smrtících supernov, pravděpodobnost a čas potřebný pro vývoj inteligentního života za vhodných podmínek a možné tendence vyspělých civilizací k sebezničení.

Autoři studie nakonec došli k závěru, že jakákoliv civilizace, která dnes existuje v Mléčné dráze, bude buď v počátcích svého vývoje nebo v drtivé většině případů už bude zničená. Existující civilizace by pak podle astronomů měly být poblíž pásu hvězd podobných Slunci, vzdáleného přibližně 13 000 světelných let.

Zdroj: arXiv