Objevené kameny, obsahují složení minerálů, které nejsou typické ani pro naši Zemi ale ani pro náš Vesmír

V roce 1996, v podivné oblasti pouště Sahary, výzkumníci objevili stejně podivný kámen. Přezdívali to Hypathia a kvůli překvapení vědců po celém světě je tento tajemný kámen nejneobvyklejší cizí předmět, který kdy vůbec našli. Ukázalo se, že kámen “Hypathia” obsahuje mikro-minerální sloučeniny, které nikdy nebyly objeveny na Zemi, v jakékoliv kometě nebo asteroidu nebo kdekoli jinde ve sluneční soustavě.

Nová studie ukázala, že prvky, které se v kameni nacházejí, se nenašli nikde na Zemi a existuje tak velká pravděpodobnost, že kámen nepatří ani do Sluneční soustavy. Hypathia byla objevena v roce 1996 v poušti Sahary v Egyptě. Navzdory skutečnosti, že byla objevena před více než 20 lety, výzkumníci z univerzity v Johannesburgu v Jižní Africe potvrdili, že kámen je mimozemského původu, takže se stal jedinečným objektem na Zemi. K rozluštění dalších detailů o tajemné skále Hypathie se vědci rozhodli analyzovat jeho chemické složení.

Aby tak učinili, zkoumali uhlíkovou matrici a zjistili, že vesmírná hornina postrádá minerál známý jako silikát, který se obvykle nachází v kosmických objektech, které se pohybují uvnitř sluneční soustavy. Hlavní řešitel Jan Kramers zdůraznil, že tento kámen porušil všechny známé systémy. “Kdyby bylo možné rozdrtit celou planetu Zemi na prach, dostali bychom prach s průměrným podobným chemickým složením jako chondritické (skalní) meteority,” řekl Kramers.

“V chondritických meteoritech očekáváme malé množství uhlíku a dostatečné množství křemíku. Matrice Hypathie má masivní množství uhlíku a neobvykle malé množství křemíku. Ještě zajímavější je fakt, že obsahuje matrice velké množství velmi specifických sloučenin uhlíku, které se nazývají polyaromatické uhlovodíky (PAH), hlavní součást mezihvězdného prachu, který existoval ještě před vytvořením naší sluneční soustavy. Mezihvězdný prach se také vyskytuje v kometách a meteoritech, které nebyly dlouhodobě vyhřívané již v historii, “dodal Kramers. Navíc na základě podrobného výzkumu, je velice pravděpodobné, že tyto kameny vznikly ještě před vznikem Sluneční soustavy, tedy i našich planet.

Jak uvádí Populární mechanika, “prvky jsou stejné – uhlík a křemík a hliník a železo – ale poměry těchto prvků v materiálu jsou špatné, na rozdíl od složení objektů, které obíhají slunce.”