Noví vesmírní sousedé! V Mléčné dráze byla objevena sluneční soustava s šesti planetami

5/5 - (1 vote)

Astronomové hlásí nejnovější a naprosto úžasný nález. V uplynulých dnech objevili vzácnou synchronizovanou sluneční soustavu čítající šest planet, které se pohybují jako velký kosmický orchestr, nedotčený vnějšími silami po miliardy let.

Nově objevená sluneční soustava je vzdálená 100 světelných let a může odborníkům pomoci pochopit, jak vznikly slunečná soustavy v celé galaxii Mléčné dráhy. Za objevem stojí hned dvojice družice družic pro lov planet, a to Tess z NASA a Cheops z Evropské vesmírné agentury.

Sluneční soustava je podle prvních poznatků doslova fascinující, i když s velkou pravděpodobností neobsahuje život. Žádná z šesti planet se totiž nenachází v obyvatelné zóně hvězdy, známé pod názvem HD 110067. Astronomové však přiznávají, že ve skutečnosti může soustava obsahovat i více planet.

Nám dosud známá šestice planet je zhruba dvakrát až třikrát větší než Země. Charakterově mají planety však blíže našim plynným obrům. Jejich oběžné dráhy se pohybují od devíti do 54 dnů, což svědčí o tom, že jsou blíže své hvězdě než Venuše ke Slunci.

Jak už bylo řečeno, odborníci jsou přesvědčeni, že jde o plynné planety, a proto věří, že mají pevná jádra vyrobená z hornin, kovu nebo ledu, obalená silnými vrstvami vodíku. Aby mohli vědci určit obsah jejich atmosféry, bude zapotřebí další pozorování.

Nově objevená soustava je jedinečná, protože se všech šest planet pohybuje jako dokonale synchronizovaná symfonie. Zatímco astronomové vědí o 40 až 50 synchronizovaných slunečních soustavách, žádná z nich nemá tolik planet v tak dokonalém kroku nebo tak jasné hvězdy jako právě tato.