Nově objevený asteroid, obíhající Jupiter, je ze sluneční soustavy

V loňském roce se naše sluneční soustava dočkala nečekaného návštěvníka z mezihvězdného prostoru : Asteroid “Oumuamua, který bohužel jen procházel naší sluneční soustavou. Ale teď se vědcům naskytla skvělá možnost studie takovýchto návštěvníků.

Podle vědců z Observatoře Côte d’Azur a státní univerzity São Paulo je v naší sluneční soustavě jeden mezihvězdný asteroid. U planety Jupiter našli mezihvězdný asteroid a na rozdíl od Oumuamua je tento asteroid stále ve stejné poloze, jinak řečeno je stálý a nikam nám zatím “neuteče”.

Asteroid 2015 BZ509 byl objeven před několika lety průzkumem oblohy Pan-STARRS , stejná technika objevila minulý rok Oumuamua. Tento nový asteroid, 2015 BZ509, je zajímavý především tím, že obíhá v opačném směru, než všechny ostatní prvky a věci ve sluneční soustavě. Vědci mapovali dráhu asteroidu a spustili počítačovou simulaci, která ukázala, jaké známky vykazoval asteroid v minulosti. Simulace ukázala, že 2015 BZ509 obíhal Jupiter v protisměru od vzniku sluneční soustavy, což znamená, že s jistotou můžeme tvrdit, že nejde o cizí prvek z jiné části vesmíru.

Tento nový objev poskytuje vědcům skvělou příležitost pro studium mezihvězdného asteroidu, protože 2015 BZ509 nikam neputuje. Také to naznačuje, že v naší sluneční soustavě by mohlo být více takových asteroidů, schovaných mezi planetami. Kdyby je naši vědci našli, mohli bychom se opět naučit více o prostoru, který obklopuje naší planetu.