Nově nalezena exoplaneta by mohla nabídnout podmínky příznivé pro život

K dnešnímu dni objevili vědci přibližně 4000 exoplanet, tento termín se používá pro označení planet, jež obíhají kolem jiné hvězdy než kolem Slunce. Až 96% z nich je daleko větší než Země a díky novému vyhledávacímu algoritmu objevil německý tým astronomů dalších 18 nových exoplanet stejné velikosti jako naše planeta.

Mezi čerstvě objevenými exoplanetami je i taková, o které astronomové v tiskové zprávě tvrdí, že „by mohla nabídnout podmínky příznivé pro život.“ Odborníci exoplanety objevili díky dat získaných ze sondy Kepler, který patří vesmírné agentuře NASA, a to pomocí algoritmu určeného k detekci poklesů jasu hvězdy, které by signalizovalo obíhající planetu.

Požitá data byla analyzována již dříve, nicméně až metoda německého týmu detekovala 18 jinak přehlédnutelných exoplanet. Pochopitelně teď odborníci očekávají, že jejich citlivější metoda povede k objevení další stovky.

Nejzajímavějším úlovkem je exoplaneta na oběžné dráze v takzvané „obytné zóně“ červené trpasličí hvězdy. „V této příznivé vzdálenosti od své hvězdy může tato planeta nabídnout podmínky, za kterých by se na jejím povrchu mohla objevit tekutá voda, jeden ze základních předpokladů života.“ Uvádí německý tým v tiskové zprávě.

Zdroj: Futurism.com