Nová teorie: Život na Zemi je výsledkem srážky s jinou planetou

Podle nejnovějších zpráv mohl vzniknout život na Zemi následkem srážky s planetou velikosti Marsu, která původní planetu narušila před více než čtyřmi miliardami let, což zanechalo základní stavební kameny pro vznik života na Zemi.

„Studie naznačuje, že skalnatá planeta podobná Zemi má větší šance na získání životně důležitých prvků, pokud se tvoří a formuje následkem obrovské srážky s planetami, které vykazují různé druhy stavebních jednotek.“ Uvedl spoluautor studie Rajdeep Dasgupta.

V příspěvku, který byl publikován tento týden v časopise Science Advances, Dasgupta a jeho kolegové z univerzity Rice zkoumají dlouhotrvající otázku: Jak získala Země životně důležitý uhlík a dusík, kteří jsou obecně vzácní ve vnitřní sluneční soustavě?

Aby vědci mohli otázku vyřešit, provedli experiment, při kterém simulovali podmínky srážky dvou planet. To znamená, že museli napodobit vysoké teploty a tlak, který při srážce vzniká. Jejich závěr? Země pro sebe získala dusík a uhlík pravděpodobně následkem apokalyptické kolize s „embryonální planetou“ jejíž jádro bylo velmi bohaté na síru.

Dasgupta je již dlouholetým zastáncem teorie, že starodávný náraz odtrhl kus hmoty, který se pak stal Měsícem a dal Zemi potřebné prvky pro vznik života. Tyto nejnovější experimenty jsou podle jeho názoru zásadními novými důkazy a mohou vést k úplně novému pochopené toto, jak se na Zemi život formoval.

Zdroj: Futurism.com