Nejsme ve vesmíru sami! Naše galaxie by měla obsahovat dalších 10 miliard planet podobných Zemi

Naše galaxie je s velkou pravděpodobností posetá planetami se stejně hostinnými podmínkami jako má naše Země. Alespoň takto zní závěr vědců z Pensylvánské státní univerzity, kteří na základě dat vesmírného teleskopu Kepler došli k neuvěřitelnému počtu planet podobných Zemi, a to jen v naší Mléčné dráze.

Nová studie publikovaná časopisem The Astronomical Journal dokazuje, že ve vesmíru může být mnohem víc planet, které mohou obsahovat jistou formu života. Astrofyzici došli k tomuto závěru díky dat, které jim během 10leté cesty vesmírem přinesl teleskop Kepler, ten k odhalení exoplanet poblíž hvězd podobných našemu Slunci využíval tranzitní metodu. A právě ta měla zachytit planety obíhající kolem hvězd, když svým přechodem způsobily malý útlum světla.

Teleskop během své cesty pozoroval celkem 530 000 hvězd a našel až 2 600 exoplanet, což vědcům přineslo nový pohled na jejich rozmanitost. Také se zároveň potvrdilo, že mnoho z pozorovaných planet je podobných Zemi. To by v praxi znamenalo, že se na nich může vyskytovat život, avšak pouze za podmínek, že mají atmosféru, aby udržely dostatek tepla a mohly obsahovat vodu v tekuté formě. Zároveň mnohé z nich obíhají ve vzdálenosti od své hvězdy, která by jim umožnila udržet život.

Objevené exoplanety mají přitom velikost 3/4 naší Země nebo jsou až 1,5-krát větší, přičemž jim trvá 237 až 500 dnů, než dokončí svou cestu kolem vlastní hvězdy. Takové podmínky jsou zhruba u 1 ze 6 hvězd. Výsledky studie pak mohou posloužit jako skvělý základ pro budoucí vesmírné mise, které budou mít za úkol najít mimozemský život na potenciálně obyvatelných planetách.

Zdroj: Sciencealert.com