Astronomové zachytili opakující se signály z galaxie, která je podobná té naší

Astronomové zachytili v posledních letech hned několik rychlých rádiových záblesků. Až teď se ale odborníkům podařilo vystopovat jejich původ. Výsledky jsou naprosto fascinující. Jak uvádí deník Independent rychlé záblesky přicházejí z blízké galaxie, navíc velmi podobné té naší. Že by lidstvo konečně stálo na prahu zodpovězení jedné z největších otázek lidstva? Jsme ve vesmíru sami?

Rychlé rádiové záblesky představují pro astronomy v podstatě záhadu. Nevysvětlitelné, velmi intenzivní výboje energie, které přicházejí z hlubokého vesmíru, mohou být výsledkem čehokoliv. Od neznámých přírodních jevů po mimozemské civilizace, které se s námi pokoušejí spojit. Žádnému vysvětlení se odborníci nebrání.

Astronomové hledají zdroj rychlých rádiových záblesků neboli FRB více než deset let. Během této doby detekovali stovky signálů, i když veřejnost byla informována jen o několika z nich. Ovšem detekce jejich původu je náročná, protože záblesky trvají jen několik milisekund a mohou pocházet odkudkoliv z vesmíru. Doposud se astronomům podařilo odhalit zdroje pouhých 4 záblesků. Teď se k nim přidává pátý, který vychází z blízké galaxie, která se navíc podobá Mléčné dráze.

Nově objevený zdroj, který nese jméno FRB 180916, je vzdálený od Země jen půl miliardy světelných let a je tedy mnohem blíže než jiné záblesky, které byly nalezeny v minulosti. Je sedmkrát blíž než jediný další opakovaný výboj, který byl sledován. To by mohlo umožnit kvalitnější a detailnější studium tohoto jevu.

Zdroj: Independent.co.uk