NASA objevuje celou soustavu potenciálně obyvatelných planet

Lidstvo se dlouhodobě snaží objevit jiné obyvatelné planety ve vesmíru. Toto úsilí získává ještě větší význam s nárůstem lidské spotřeby. Bohužel ani zdroje naší planety nejsou nekonečně. Ale co kdybychom objevili novou slunečná soustavu nejen s jednou obyvatelnou planetou, ale s celou pokladnicí takových planet?

Systém nazvaný podle teleskopu The Transiting Planets and Planetesimals Small Telescope (TRAPPIST) v Chile vědci objevili v roce 2016, když kolem tamní hvězdy identifikovali tři planety v potenciálně obyvatelné zóně. O rok později se zjistilo, že kolem TRAPPIST-1, nacházející se přibližně 40 světelných let od Slunce, obíhá planet sedm.

Tato soustava se nachází v souhvězdí Vodnáře a jeho mateřskou hvězdou je mimořádně chladný červený trpaslík. TRAPPIST-1 je drobnou hvězdou, má asi jen osm procent hmotnosti Slunce. Nejméně šest z objevených planet je podle vědců velikostí i teplotami na povrchu srovnatelných se Zemí.

Nový výzkum vedený skupinou odborníků, k nimž patří Grimm, nyní určil mnohem přesněji hmotnost těchto těles. Zjistil přitom, že až pět procent hmotnosti některých z planet by mohla tvořit voda v kapalném stavu, což je až 250krát více, než je tomu u oceánů na Zemi. Následující 360stupňové video je ukázkou povrchu jedné z planet.

Tento plakát byl vytvořen jako představa budoucích výletů do nové soustavy obyvatelných planet.

Zdroj: EM