Na Měsíci se objevují podivné záblesky a vědci nevědí proč

Několikrát týdně se na povrchu Měsíce objeví krátké záblesky světla, které doposud nebyly vysvětleny. Nicméně tým německých astronautů přišel s novou teorií, která snad poskytne klíčové informace.

Hakan Kayal z německé univerzity Julius-Maximilians-Universität (JMU) uvedl ve svém prohlášení „Na Měsíci byly pozorovány mimo jiné i seizmické aktivity. Když se tedy měsíční povrch dá do pohybu, z jeho vnitřku mohou unikat plyny odrážející sluneční světlo. Což by mohlo vysvětlovat tyto světelné jevy, z nichž některé trvají i celé hodiny.“

Hypotéza německého vědce je určitě logická, nicméně musí být ještě potvrzena. V současné době proto záblesky monitorují dvě kamery, které se sepnou až v momentě, kdy obě zachytí záblesk, v tomto případě pořídí sérii fotografií a videozáznam. Software teleskopu však není ještě úplně dokonalý. Odborníci proto pracují na neuronové síti, která by dokázala odfiltrovat falešné poplachy.

Poprvé byly záblesky popsány už v padesátých letech minulého století, ale odborníci jim nevěnovali tolik pozornosti. A právě to chce tým z JMU změnit. Jak správně Kayal argumentoval, lepší porozumění tomuto fenoménu by mohlo být velmi užitečné pro budoucí kolonisty Měsíce. „Každý, kdo plánuje v budoucnu vybudovat lunární základnu, samozřejmě musí znát místní podmínky.“

Zdroj: Futurism.com