Kosti na Marsu? Diskuze o záhadné fotografii NASA se vrací.

Fotografie NASA a různé teorie o mimozemských civilizacích po celá desetiletí rozvíjí představivost hledačů mimozemského života. Tentokrát vyvolávají bouřlivé diskuse údajné kosti, které měl Curiosity rover vyfotografovat na Marsu. Kde je pravda?

Fotografie, kterou vidíte v úvodu článku, byla zveřejněna NASA v roce 2014 a okamžitě upoutala pozornost vědců i hledačů senzací. Není divu, protože objekty na fotografii se velmi podobají lidským kostem.

V posledních dnech se téma neobvyklé fotografie opět vrátilo na sociální sítě. Hlavně kvůli Twitteru, kde astrofyzik a autor trojrozměrných map Marsu, zveřejnil zmíněnou fotografii s otázkou: „Kosti na Marsu?“ Samozřejmě se okamžitě strhla vlna komentářů, kde se často objevoval názor o tom, že NASA tají přítomnost mimozemšťanů na Marsu.

Pravda je však méně fascinující, protože „kosti“ viditelné na fotografii jsou ve skutečnosti vápencové skály, vytvořené v důsledku eroze. Teorie o organismech, kterým by mohly „kosti“ patřit jsou také nereálné z důvodu atmosféry Rudé planety, která nikdy nebyla bohatá na kyslík, než aby umožnila žít jakémukoliv organismu.

Věda však funguje takovým způsobem, že bez 100% jistoty nelze nic kategoricky konstatovat, takže i NASA zde používá frázi „nejpravděpodobněji“, ale je to domněnka hraničící s jistotou. Objevení života na Marsu by bylo velkým průlomem v porozumění vesmíru a v tom, jak se život rodí mimo Zemi. Vědci však hledají organismy menší než ty nejmenší kosti v našem těle.

Zdroj: SA