Extrémně vzácná zelená kometa proletí kolem Země, naposled se objevila před 50 000 lety

5/5 - (2 votes)

Nedávno objevená kometa se už brzy objeví na noční obloze, a to poprvé za 50 000 let. Naposledy kolem naší planety přelétala v dobách, kdy zde zřejmě žili ještě neandrtálci.

Kometa s názvem C/2022 E3 má oběžnou dráhu kolem Slunce a její dráha prochází vnějšími částmi sluneční soustavy. To je důvod, proč jí trvá tak dlouho, než se dostane do naší blízkosti. Ve čtvrtek 12. ledna se tato kometa nacházela nejblíže Slunci a nyní míří směrem k naší planetě. Ledový nebeský objekt se od nynějška při přibližování bude neustále zjasňovat a už v následujících dnech ji budeme moci pozorovat malým dalekohledem.

Na severní polokouli bude kometa viditelná na ranní obloze během většiny ledna a na jižní polokouli začátkem února, uvádí NASA. Všichni milovníci nebeských úkazů ji budou moci na severní polokouli pozorovat v blízkosti Polárky. Kometu lze od hvězd snadno rozlišit tak, že bude svítit zeleně a bude mít za sebou ocas.

Astronomové dokonce doufají, že v závislosti na tom, jak se v nejbližších dnech kometa rozsvítí, může být dokonce viditelná i pouhým okem na tmavé obloze bez světelného smogu.

Nejbližší přechod této vzácné komety bude 1. února v 19:11, kdy se vesmírný objekt přiblíží k Zemi nejvíce a bude od nás vzdálen přibližně 42 milionů kilometrů.

Zdroj: csei