Co nebo kdo způsobil tato úžasná mimozemská světla tančící nad Norskem?

O víkendu se na noční obloze Norska objevily podivná světla připomínající dva mimozemšťany plující noční oblohou. Mnoho místních obyvatel zůstalo v šoku a poté kontaktovali policii s tím, že se nejspíše stali svědky UFO. Jak se ale ukázalo šlo o něco úplně jiného.

Světelný úkaz byl ve skutečnosti způsoben vypuštěním dvou raket z vesmírného centra Andøya, které se nachází v severním Norsku. Rakety jsou součástí experimentu AZURE, financovaného vesmírnou agenturou NASA. V rámci experimentu bude zkoumán tok částic v ionosféře.

A právě start raket a jejich časový prodleva způsobila, že se na obloze zjevily oranžové tečky, které stoupaly vzhůru a rychle zmizely, zároveň je následovala podivná světla, které mezi místními vyvolaly paniku. Mysleli si totiž, že jde o mimozemský útok.

A upřímně se není čemu divit. První zveřejněná videa na sebe nenechala dlouho čekat, a tak se i vy můžete přesvědčit o jak výjimečný a matoucí úkaz šlo. Autor videa Michael Teisner, v popisku napsal: „Když se podivná světla a barevné rozšiřující se mraky objevily, nejprve jsem si to neuměl vysvětlit. Vypadalo to jako útok mimozemšťanů,“ dodal.

Zdroj: IFLScience.com