Antarktida vydala poklad v podobě meteoritu, který patří mezi ty největší za posledních 100 let

5/5 - (1 vote)

Antarktida je pro lovce meteoritů doslova říší divů. Tmavé skály zde vystupují nad bledě zasněženou krajinou a suché klima se stará o zachování jejich kvality. Když se naposled vydal tým průzkumníků na Antarktidu hledat meteority, našli opravdovou vzácnost – macka o hmotnosti téměř osm kilogramů.

Lovci meteoritů našli během své výpravy, která započala koncem prosince, hned pět kousků. „Na velikosti nezáleží. Pokud jde o meteority, pak i malé mikrometeority mohou být neuvěřitelně vědecky cenné. Samozřejmě najít velký meteorit, jako je tento, patří mezi vzácné a naprosto vzrušující okamžiky,“ uvedla výzkumnice Maria Valdesova ve svém prohlášení. V něm se mimo jiné také uvádí, že za poslední století bylo v Antarktidě nalezeno přibližně 45 000 meteoritů, ale jen 100 z nich mělo podobnou nebo větší velikost.

K nalezení meteoritů využil tým nové technologie, která využívá satelitní snímky. „Vydat se na dobrodružství za poznáním neznámých oblastí je vzrušující, ale také jsme se museli vyrovnat s tím, že realita na zemi je mnohem obtížnější než krása satelitních snímků,“ uvedla studentka glaciologie Vinciane Debaille.

Objevené meteority jsou určené ke studiím v Královském belgickém institutu přírodních věd. Každý z nich je oknem do vesmíru. „Čím větší vzorek meteoritů máme, tím lépe porozumíme naší sluneční soustavě a tím lépe porozumíme sami sobě.“ Uvedla Valdes.

Zdroj: sa