Stojí za to nahradit bílou rýži tzv. hnědou rýží?

Hnědá rýže (známá také jako přírodní, natural, pololoupaná atp.) je zdravější nežli obvyklá bílá rýže. Hnědá rýže díky neporušené vnější vrstvě obsahuje větší množství vlákniny, minerálů a vitamín.

Výzkum ukázal, že hnědá rýže je bohatá na kyselinu fytovou, vlákninu a důležité polyfenoly. Hnědá rýže dále přispívá ke zdraví kostí, a to díky hořčíku a vápníku.

Konzumace hnědé rýže může zabránit výskytu embolie, jelikož se tímto do diety začleňuje selen, který podporuje činnost srdce a snižuje výskyt takových rizik, jako jsou vysoký krevní tlak nebo kardiovaskulární onemocnění.

Díky velkému obsahu vlákniny reguluje hnědá rýže činnost střev, čímž usnadňuje trávení. V hnědé rýži najdeme rovněž mangan a fosfor, které pomáhají při syntéze tuků a zabraňují obezitě. Vysoký obsah vlákniny v hnědé rýži prodlužuje také pocit sytosti.

Olej, který je přítomen v hnědé rýži, je schopen do značné míry snížit míru cholesterolu LDL.

Celozrnné produkty jako hnědá rýže, které mají vysoký obsah vlákniny, mohou zabraňovat vzniku žlučových kamenů. Výzkum zveřejněný v American Journal of Gastroenterology ukazuje, že u žen, které konzumují více vlákniny, se snižuje riziko vzniku žlučových kamenů o třináct procent.

Zdroj: freeglobe.cz