Našli archeologové 3000 let starý vesmírný modul?

5/5 - (1 vote)

V istanbulském archeologickém muzeu došlo k velmi podivnému a zároveň neuvěřitelnému objevu. Jedná se o tři tisíce let starý vesmírný modul, který si okamžitě získal pozornost médií po celém světě. „Starověký“ modul má pět motorů a je dlouhý 23 centimetrů. K objevu se vyjádřil generální ředitel muzea, Alpay Pasinli, který mimo jiné uvedl, že artefakt byl poprvé objeven už před 25 lety.

„Toprakkale Space Shuttle“ je považován za pozůstatek království Urartu. Istanbulské ministerstvo umění a kultury podrobilo artefakt chemickým a petrografickým analýzám, které odkryly skutečné stáří předmětu, s čímž také vyvstaly pochybnosti o tom, jak se vůbec tento předmět do muzea dostal. Jedna z hlavních teorií uvádí, že artefakt přinesl do muzea obchodník se starožitnostmi.

Doktor Pasinli uvedl, že vesmírný modul byl vyroben ze sádry a mramorového prachu. Artefakt se zcela okamžitě stal jednám z nejoblíbenějších kousků muzea a byl hojně vyhledáván vědci a médii z celého světa. První fotografie objektu se objevila v britském časopise „Fortean Times“. Ten také v článku uvedl: „Je potvrzeno, že vesmírná loď, která je nyní vystavena v Istanbulském archeologickém muzeu, byla objevena během vykopávek v roce 1975, ve městě zvaném Tuspa, které je také známé jako Toprakkale. Město leží na severovýchodě jezera Van, kde se mezi lety 830 – 612 před naším letopočtem rozprostíralo království Urartu.“

Obecně nejvýznamnější výzkum „Vesmírného modulu“ provedla Zecharia Sitchina, která cestovala do Turecka v 90. letech a stala se hlavní členkou skupiny, která tvrdila, že vesmírný modul je starý tři tisíce let.

„Objekt byl vyroben z porézního materiálu, který by pravděpodobně mohl být kámen vyrobený ze sopečného popela. Ohyby a úžasné množství detailů vyvracejí, že šlo o výsledek surové práce,“ napsala Sitchin. Muzeum však tvrdí, že jde o sádrový odlitek plastové hračky. Co myslíte? Jde o pozůstatek starověkých astronautů? Nebo je vysvětlení opravdu tak prozaické, jak uvádí muzeum?

Zdroj: biz