Některé potraviny mají schopnost zmírnit stres, jejich zařazením do jídelníčku, nejen že předejdete stresu, ale i úzkosti a depresím. Máme pro Vás seznam 10 potravin, které byste měli zařadit do svého jídelníčku.

Sladké brambory

Sladké brambory mají velké množství hořčíku, což je důležitý minerál s antistresovými vlastnostmi. Sladké brambory mají také vysoký obsah vitamínu C, vitamínu B6, vitamínu D, draslíku, železa a dalších důležitých minerálů, které podporují zdravý imunitní systém.

Ořechy (mandle, vlašské ořechy)

Ořechy, jako jsou mandle a vlašské ořechy, mají vysoký obsah vitamínu E a zinku, které jsou důležité pro posílení imunitního systému. B-vitamíny v nich pomáhají zvládat úzkost a stres. Malá hrst těchto zdravých ořechů, každý den zlepší Vaši náladu a také udržuje mozek v dobré kondici.

Špenát a kapusta

Listové zeleniny, jako je špenát, mají vysoký obsah vitálních živin a minerálů, které mají protistresové vlastnosti. Kapusta je také dobrou volbou, jak si udržet, nebo regulovat dobrou náladu, navíc zlepšuje činnost mozku a zvyšuje energetickou hladinu v těle.

Semínka

Některá semena mají protistresové vlastnosti, jako jsou dýňová semínka, kešu a slunečnicová semínka, všechny jsou důležité pro zdravý nervový systém a mají mnoho dalších schopností podporujících zdraví. Konzumovat je můžete přímo, nebo s nimi oživte vlastní jídlo.

Mléko

Sklenice teplého mléka před spaním Vám poskytne klidný spánek, protože dostanete dostatek bílkovin, vitamínu D, vápníku a vitamínů B, abyste zmírnili stres z celého dne a mohli klidně a pokojně usnout.

Borůvky

Borůvky jsou bohaté na nespočet druhů antioxidantů, které jsou přínosem pro zmírnění stresu a úzkosti. Toto chutné ovoce je také obdařeno minerály a vitamíny, které jsou považovány za mimořádně dobré pro celkové zdraví.

Heřmánek

Heřmánkový čaj je dobrým prostředkem pro zmírnění svalových křečí a relaxačních nervů, a to díky glycinu v heřmáneku, což je aminokyselina, která účinně snižuje hladinu stresu.

Ryby

Ryby bohaté na omega-3, jako je losos, tuňák a sardinky, mohou zmírnit hladinu adrenalinu ve vašem těle, což má za následek celkové uvolnění těla.

Hořká čokoláda

Výzkumníci zjistili, že tmavá čokoláda pomáhá snížit hladinu hormonů stresu a čokoláda také uvolňuje serotonin zlepšující náladu. Takže příště, když se budete cítíte ponuře, dejte si hořkou čokoládu. Postačí jeden řádek, takové čokolády.

Avokádo

Avokádo je bohaté na fytochemikálie, jako jsou karotenoidy a fenoly, které mají antioxidační a protizánětlivé vlastnosti, které snižují riziko onemocnění a poškození volných radikálů ve vašem těle. Také snižuje stres a udržuje nízký krevní tlak.

Vyvarujte se Vaší úzkosti a stresu tím, že tyto anti-stresové potraviny zařadíte do jídelníčku s pomocí změn životního stylu, namísto užívání léků. Vyhněte se také potravinám, které mohou způsobit stres, jako jsou smažené potraviny, nerafinované cukry, alkohol a glykemické sacharidy.

 

SHARE