Věděli jste, že Vaše zdraví může ovlivnit i to v jaké pozici nejčastěji spíte? Například, některé pozice mohou Vašemu tělu značně ublížit. A to je velice důležité vědět, protože v posteli strávíme průměrně třetinu našeho života

Všeobecně můžeme spáče rozdělit do tří skupin: Ti, kteří spí na zádech, na bocích a na zbytek co spí nejčastěji na břiše. To jak spíte a usínáte pro Vás může být pohodlné, nicméně muže být příčinou mnoha fyzických potíží.

Spáči na zádech

Spíte nejčastěji na zádech? Pak máte docela štěstí, protože je to nejzdravější způsob. Je to z prostého důvodu, poloha na zádech je nejpřirozenější polohou v ležení. Přináší nejmenší tlak na Vaše obratle. To způsobí, že Vaše záda, krk a jiné svaly jsou méně pod tlakem. Také máte přirozeně napnutou tvář, takže jste méně odolní vráskám, což jistě ocení hlavně ženy. Jedinou nevýhodou této polohy je, že zhoršuje chrápání.

Spáči na boku

Nejčastější poloha během usínání i během samotného spánku. Když ale spíte na boku, přijde bolest v pažích a nohách, protože neustále ležíte na jedné straně. Spánek na pravé straně vede k problémům s trávením a pálením žáhy. Má to ale jednu výhodu, tato pozice zlepšuje cirkulaci krve a snižuje chrápání.

Na břiše

Pro ty kdo nejčastěji spí na břiše, moc nepotěšíme. Tato pozice je velice nezdravá. Vyvíjíte neustálý tlak na krk, protože Vaše hlava je neustále vytočená. Vaše obratle leží v nepřirozené poloze, což způsobuje problémy s pohybem vůbec. Navíc pro lepší dýchání během spánku musíte být na levé nebo pravé straně více zatíženi. A usínat na břiše s plným žaludkem, taky není procházka růžovým sadem.

 

SHARE